Rabu, Disember 22, 2010

Terengganu-Feb '10

 Perjalanan  dari grik ke terengganu memang meletihkan... suasana hutan jer yang menghiasi perjalanan... jalan yang berliku-liku boleh buat orang pening....  lama dah aku tak melalui jalan ni maklumlah sejak2 habis diploma di MPPP dulu terus tak ke sini lagi lebih kurang 12 tahun yang lalu... keadaan kat sini masih macam dulu tak banyak yang dah berubah.... Cuma aku tak sempatlah nak ambik gambar tasik Banding kalau tidak korang semua dapat lihat betapa cantiknya Subhanallah...suasana hutan semulajadi yang belum tercemar kat area Hutan Belum nie.....

Nampak sangat wajah2 keletihan anak-anak.... terutama sekali Hasif asyik tanya bila nak sampai.... cuma perjalanan ke Terengganu tak lah sama macam ke Johor ada Highway , ni nampak hutan jer.... mulalah dia nak boring.... mujurlah ada skrin tv kat dalam keter darling aku ni..  dapat gak anak2 lepaskan boring....
  Akhirnya sampai gak Di Jertih. Gambar ni aku ambik di depat Masjid Hadhari Jertih... Time aku praktikum kat sini dulu masjid ni lum siap lagi....

Sempat gak lah bersolat zuhur kat sini sebelum meneruskan perjalanan ke Kuala Terengganu.......
 Jambatan Duyung..

aku pernah sertai larian Jambatan kat sini dulu half marathon.... lepak tu... kalau diberi peluang sekali lagi ... terima kasih jerlah tak sanggup dah dennnn......

 Pantai Kelulut..... dulu port aku lepak ngan kawan2 makan keropok Lekor.. sekarang lepak ngan anak2 sepetang di Pantai kelulut......

Isman??? apa lagi dia juru kamera kitaorang lah... dia kalau bab bergambar ni ... malulah!!! ahaks.

 
Bergambar bersama mak saudara suami di Masjid Kristal....

Cantik masjidnya.....
Terima kasih pada Chik Zarmi yang banyak bawa kami pusing kat Kuala Terengganu....Penuh gaklah bonet ngan keropok untuk orang Johor...." Atuk, Chik Zarmi kirim keropok nie....!!"





kalau ikutkan hati banyak lagi gambar yang nak aku masukkan tapi masa tak mengizinkan aku.... insyaallah kalau sempat aku sambung lagi cerita ke Terengganu Part 2 yer... Tunggguuuu !!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan